چه دامن‌هایی شما را لاغرتر و پاها را کشیده تر می‌کند؟

انتخاب دامن مناسب

یکی از محبوب‌ترین لباس‌ها در بین بانوان بی‌شک دامن است. اما انتخاب دامنی که با اندام ما متناسب باشد موضوع مهمی است. در غیر این صورت دامن به بهتر دیده شدن ظاهر ما کمکی نخواهد کرد. بسیاری از ما دوست داریم لباس‌هایی بپوشیم که لاغرتر دیده شویم. انتخاب دامن مناسب به لاغرتر و بلندتر دیده شدن پاها منتهی می‌گردد. بنابراین باید با دامن‌های مناسب فرم بدن خود آشنا باشید. در این مطلب از نوین حجاب با ما همراه باشید تا بهترین نوع دامن برای اندام خود را شناسایی کنید وهمچنین در نوین حجاب میتوانید به خرید شومیز دامن مانتو و…. بپردازید.

انواع مدل‌های دامن:

شناخت کافی از مدل‌های مختلف دامن به انتخاب هرچه بهتر آن‌ها کمک می‌کند. اگر بخواهیم بر اساس قد دامن‌ها را طبقه‌بندی کنیم 4 گروه مختلف:

  • مینی یا کوتاه
  • روی زانو
  • متوسط یا زیر زانو
  • بلند و ماکسی

تقسیم می‌شوند. انواع دیگری از دسته‌بندی دامن نیز وجود دارد که بر اساس مدل و طراحی آن‌ها انجام می‌گیرد. همچنین جنس و طرح دامن برای فصول مختلف سال نیز با یکدیگر تفاوت دارد. در روزهای سرد بهتر است دامن‌هایی با پارچه‌های ضخیم‌تر بپوشید. اما پارچه‌های خنک برای دامن انتخاب مناسب‌تری در روزهای گرم سال هستند.

انتخاب دامن مناسب

کدام دامن برای لاغرتر دیده شدن مناسب است؟

بسیاری از ما دوست داریم لباس‌هایی را انتخاب کنیم که در آن‌ها لاغرتر دیده شویم. اما فراموش نکنید که انتخاب دامن مناسب از لاغرتر دیده شدن به مراتب مهم‌تر است. دامن‌هایی که قد آن‌ها تا زانوی شما باشد موجب لاغرتر دیده شدنتان می‌گردد. این مدل از دامن‌ها برای هر نوع اندامی مناسب هستند. وجود یک شکاف در قسمت پشت یا جلوی دامن نیز جلوه‌ی بهتری به لباس می‌دهد. اگر می‌خواهید دامن به پاهای شما را بلندتر نشان دهد بهتر است از رنگ‌های تیره انتخاب کنید. همچنین وجود چاپ بر روی دامن نیز می‌تواند شما را مقداری لاغرتر نشان دهد. برای اینکه در دامن لاغرتر جلوه کنید باید طرح و نوارهایی عمودی داشته باشد. اصولا طرح‌های عمودی در لباس باعث لاغرتر و بلندتر دیده شدن اندام می‌شوند. عکس این مدل یعنی طرح و خطوط افقی کمی شما را چاق‌تر و کوتاه‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد. بنابراین باید به دقیقا بدانید چه اهدافی را در انتخاب لباس و خصوصا دامن دنبال می‌کنید.

انتخاب دامن مناسب با اندام:

برای هرچه زیباتر دیده شدن باید دامن‌هایی را خریداری کنیم که برای اندام ما مناسب است. در این بخش از مقاله کارشناسان ما در نوین حجاب به معرفی مدل‌های متناسب با هر اندامی می‌پردازند.

1- دامن مناسب برای افراد چاق:

بی‌شک هر اندامی زیبایی‌هایی خاص خود را دارد و اضافه وزن به معنای زشت بودن نیست. اما کسانی که دارای اضافه وزن هستند باید در انتخاب لباس دقت بیشتری به خرج دهند. اگر چاقی فرد درست در قسمت شکم و پهلو باشد بهتر است از دامن‌هایی با قد کمر بیشتر استفاده کنند. این مدل دامن‌ها درست عملکردی شبیه به گن‌های لاغری دارند و شما را لاغرتر از آنچه هستید نشان می‌دهند. استفاده از دامن‌هایی شبیه به عدد 8 نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای لاغرتر دیده شدن باشد. انتخاب دامن مناسب در خانم‌های چاق به فرم و نوع چاقی آن‌ها نیز مرتبط است. اما در حالت کلی برای لاغرتر دیده شدن نباید به دنبال دامن‌هایی با طرح‌های شلوغ بروید.

2- دامن مناسب برای خانم‌های کوتاه قد:

قطعا مناسب‌ترین دامن برای بانوان کوتاه قد دامن‌های کوتاه و به اصطلاح مینی‌ می‌باشد. دامن‌های بلند پاها را کوتاه‌تر از حالت عادی نشان می‌دهند و برای افراد کوتاه قد مناسب نیستند. پس اگر می‌خواهید دامنی بپوشید که پاهای شما را بلندتر نشان دهد به سراغ مدل‌های کوتاه باشید. همچنین توجه به نکات زیر در انتخاب دامن مناسب برای افراد کوتاه قد کمک کننده است:

  • استفاده از رنگ‌های تیره در دامن
  • پوشیدن جوراب شلواری تیره و ترجیحا مشکی زیر دامن
  • پوشیدن کفش پاشنه بلند

توجه به این نکات در انتخاب دامن به زیباتر دیده شدن اندام شما کمک می‌کند.

انتخاب دامن مناسب

3- دامن مناسب خانم‌های لاغر اندام:

بعضی اوقات خانم‌ها ترجیح می‌دهند تا کمی توپر دیده شوند. اما با نوع مناسب دامن و لباس برای رسیدن به این هدف آشنا نیستند. بهتر است از دامن‌های راسته استفاده نکنید زیرا شما را لاغرتر نشان می‌دهد. به جای آن دامن‌های چین‌دار و پفی را انتخاب کنید. هر چه طرح دامن و پارچه‌ی آن شلوغ‌تر باشد شما درشت‌تر و توپر به نظر خواهید رسید. مدل‌های متالیک بهترین انتخاب دامن برای چاق‌تر دیده شدن هستند.

ست کردن دامن:

بعد از اینکه با اصول کلی انتخاب دامن مناسب آشنا شدیم باید کمی هم درباره ست کردن آن بدانیم. برای ست کردن دامن حق انتخاب بسیار گسترده‌ای از انواع شومیزها و بلوزها داریم. اگر دامنی که انتخاب کرده‌اید پف‌دار است بهتر است آن را با تاپ یا شومیز جذب بپوشید. شومیزهای ساده نیز برای ست کردن با دامن‌های راسته بسیار مناسب هستند. در مجموع باید بین دامن و شومیز یک خط تعادل ایجاد کنید. به طور مثال اگر دامن ساده و راسته انتخاب کرده‌اید شومیزهای مدل‌دار گزینه‌ی بهتری هستند. اما برای دامن‌هایی که زرق و برق دارند به سراغ شومیز و بلوزهای ساده‌تر بروید. با این کار تعادل و تناسب خوبی بین بالا تنه و پایین تنه برقرار خواهد شد.

انتخاب رنگ و پارچه مناسب برای دامن:

یکی از بخش‌های مهم انتخاب دامن برای لاغرتر دیده شدن رنگ و پارچه آن است. برش دامن نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر روی فرمی است که به بدن ما می‌دهد. در انتخاب دامن مناسب باید به برش‌های آن نیز توجه کنید. وجود قوس و منحنی در برش دامن ایرادات موجود در اندام را به خوبی پوشش می‌دهد. برای اینکه دامن شما را لاغرتر نشان دهد بهتر است از پارچه‌هایی نظیر:

  • جین
  • کتان
  • فلانل
  • ساتن

دوخته شده باشد. ژرژت و ریون و ابریشم هم پارچه‌های دامنی مناسب افراد لاغر اندام هستند. پس در زمان خرید و انتخاب دامن به تمام این نکات توجه کنید.

سخن پایانی:

در این مطلب از گروه نوین حجاب درباره انتخاب دامن مناسب برای لاغرتر دیده شدن شرح دادیم. دامن‌هایی که تا روی زانو هستند و دارای طرح‌های عمودی‌اند انتخاب مناسبی برای این منظور هستند. همچنین رنگ‌های تیره‌تر در دامن موجب بلندتر دیده شدن پاها می‌گردد.

 

 

ارسال دیدگاه